BIOGRAFIE

Ačkoliv je keramika jako stavební prvek známá už ze starého Říma, využití tohoto materiálu pro stavbu hudebních nástrojů neuvidíte často

Pomineme-li menší instrumenty vytvořené cíleně z hlíny již před vypálením, je myšlenka vytvořit kytaru, housle, violu, basu či cimbál z již vypálených komponentů inovátorská. Zcela zaslouženě je tak Keramorchestr od března 2018 zapsán v České knize rekordů a netají se ambicemi postupovat k dalším metám.

Myšlenka na výrobu nástrojů z keramických stavebních prvků se zrodila v hlavách zakládajících členů Petra Pavlince a Hynka Stančíka v roce 2016

Od prvotního pokusu s keramokytarou a zahradním keramickým „cimbálem“ odehráli tito hudebníci mnoho „keramo“ tónů a nástrojový park se jim rozrostl do tak velkých rozměrů, že založili v roce 2017 Keramorchestr sdružující hráče na úderné, smyčcové i drnkací nástroje.

Za svůj krátký život se keramonástroje už několikrát rozezněly před publikem například v Praze a Vídni

Zahrály si v několika videoklipech, byly slyšet na vlnách Českého rozhlasu a vidět je bylo i na obrazovkách České televize. Nové nástroje neustále přibývají, můžete se tedy těšit na další přírůstky, nové nahrávky a koncertování.

Členové kapely

PETR PAVLINEC

Nástroj: keramofon bobrofon

Občasně spolupracuje s kapelou Čechomor a Nerez, hudebně spolupracoval na seriálu Vinaři

Absolvoval Konzervatoř Pavla Josefa Vejvanovského v Kroměříži a Pedagogickou fakultu Masarykovy univerzity v Brně. Je členem Horňácké cimbálové muziky Martina Hrbáče, cimbálové muziky Moravia a uskupení Musica Folklorica.

Aranžuje skladby pro folklorní tělesa, příležitostně skládá. Aktivně se věnuje stavbě experimentálních hudebních nástrojů (marimbalom, steel cimbalom, tubalom a hudební nástroje Keramorchestru).

Je ředitelem Základní umělecké školy ve Velké nad Veličkou, hru na cimbál vyučuje také ve slovenské Myjavě. Držitel ocenění Foskar za individuální hudební výkon.

HYNEK STANČÍK

Nástroj: keramokytara

S Petrem Pavlincem se zná už dlouho a spolupracovali na řadě hudebních projektů. Například na folk-metalovém projektu Paladran nebo Chiasmatic, se kterým uspěli i na mezinárodní soutěži

Dále účinkuje v kapele Forgotten Silence nebo dříve Silent Stream Of Godless Elegy (držitelé žánrových cen Anděl).

Známý je též pod pseudonymem Dr. Hyenik. Navrhuje a pomáhá vyrábět různé obskurní hudební nástroje a pomůcky, na které potom hraje a také o nich píše.

MIROSLAV KOLACIA

Nástroj: keramohousle

Vystudoval hru na housle na Konzervatoři Pavla Josefa Vejvanovského v Kroměříži a na Fakultě umění Ostravské univerzity v Ostravě

Je členem Horňácké cimbálové muziky Martina Hrbáče, primášem tělesa Musica Folklorica a působí ve Slováckém komorním orchestru v Uherském Hradišti. Spolupracuje s Vojenským uměleckým souborem Ondráš, skupinou Čechomor aj.

V současné době vyučuje hru na housle a vede dětskou cimbálovou muziku v Základní umělecké škole ve Veselí nad Moravou.

LUBOMÍR GRAFFE

Nástroj: keramohousle

Absolvent Janáčkovy konzervatoře Brno se věnuje převážně folklorní hudbě

V letech 1999 – 2013 působil jako houslista ve Vojenském uměleckém souboru Ondráš, od roku 2006 na postu vedoucího Orchestru lidových nástrojů VUS Ondráš, od roku 2013 je členem Musica Folklorica.

Je autorem řady hudebních uprav pro moravské i české folklorní soubory a cimbálové muziky.

JAROSLAV PANÁK

Nástroj: keramohousle

Vyrůstal v rodině, kde se střetává folklór a swing. Kompromisem se stala vážná hudba, které se věnuje v rámci studia na Konzervatoři Brno

Pravidelně vystupuje s komorními soubory (Ensamble Opera Diversa, MKO, atd.) a swingovým orchestrem Melody Gentlemen.

Ačkoli se věnuje rozličným hudebním žánrům, lidová hudba je pro něj stále srdcová záležitost. Od roku 2014 je členem Musica Folklorica.

MICHAL UHŘÍČEK

Nástroj: keramoviola

Student oboru Strojní inženýrství na VUT Brno souběžně studuje hru na violu a hru na kontrabas na Konzervatoři Brno

K folkloru se dostal v Brněnském Valášku, kde je v současné době vedoucím cimbálové muziky. Spolupracoval se souborem Ondráš a příležitostně hraje s BROLNem. Od roku 2016 je členem Musica Folklorica.

MARTIN SLOVÁK

nástroj: keramobasa

Vystudoval hru na kontrabas na Konzervatoři Pardubice. Působil ve folklorním souboru Lipovjan a 6 let v Orchestru lidových nástrojů ve Vojenském uměleckém souboru Ondráš

Je členem Horňácké cimbálové muziky Martina Hrbáče a hudebního uskupení Musica Folklorica, v průběhu let také spolupracoval s několika kapelami na Strážnicku.

Profesně se uplatňuje jako učitel hry na kontrabas a kytaru v Základní umělecké škole Velká nad Veličkou a ve Veselí nad Moravou, je vedoucím dětských cimbálových muzik.

© Copyright 2018 | Keramorchestr | Prohlášení o ochraně osobních údajů

Tato stránka v rámci poskytování služeb využívá cookies, pokračováním v návštěvě stránky souhlasíte s jejich používáním. Více informací najdete zde

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close